Nå farges butikkene rosa

Elin Vold og Ina Mo Egenes ved Prix Namdalseid håper på rekordstøtte til kreftsaken. (Foto: Coop)

NAMDALSEID

I oktober farges Coop Prix Namdalseid rosa i solidaritet med de brystkreftrammede.

Coop er hovedpartner til Kreftforeningen og donerte rekordhøye 13,2 millioner kroner under fjorårets Rosa sløyfe-aksjon.

– I år som i fjor håper vi at kundene blir med og støtter kreftsaken. Årets designsløyfe er laget av Pearl Octopuss.y, og salget av donasjonsvarene går uavkortet til Rosa sløyfe-aksjonen. Kundene kan også velge å støtte saken med et valgfritt beløp i både de betjente og selvbetjente kassene. Vi gleder oss til å farge butikken rosa, og synes det er fantastisk at vi og våre kunder kan bidra til brystkreftsaken, sier butikksjef Tone Beate Breivik.

Lanserer rosa gjenbruksnett

 I forbindelse med Rosa sløyfe-aksjonen lanseres det også et rosa gjenbruksnett som er produsert i et begrenset antall.

– Vi forventer at disse nettene rives ut av hyllene, både fordi de er fine i seg selv, men ikke minst fordi deler av salget går til en viktig sak som dessverre berører altfor mange av oss. For hvert solgte nett doneres det 15 kroner til årets aksjon, sier Breivik.

Håper på rekordstøtte

–Kreft er en sykdom som dessverre påvirker altfor mange av oss, og jeg er stolt av at vi sammen med kundene våre er en såpass stor bidragsyter i kampen mot kreft. Rosa sløyfe er noe som engasjerer både ansatte, kunder og medlemmer, og jeg håper at årets aksjon vil gi et rekordbeløp til Kreftforeningen, sier Bjørn Vik-Mo, viseadministrerende direktør i Coop Midt-Norge.

Gir penger for hvert salg

Tradisjonen tro donerer Coop-butikkene i tillegg én prosent av alt salg av fersk frukt, bær og grønnsaker i oktober til Rosa sløyfe-aksjonen. Nesten en tredjedel av fjorårets donasjon kom fra kunder som handlet frukt og grønnsaker.

– Sunt kosthold er et av de viktigste tiltakene for å forebygge kreft. Samtidig vet vi at frukt og grønnsaker er viktig for kundene våre, og nå har alle en ekstra god grunn til å handle frukt og grønt. Det at vi donerer penger til livsviktig forskning, samtidig som vi legger til rette for sunne hverdagsvaner, er bra for både kundene og kreftsaken, sier Tone Beate Breivik.

I tillegg vil butikkene donere kr 2,50 til aksjonen for hvert solgte hygieneprodukt som er merket med rosa sløyfe.

 

 

Tegn frivillig abonnement!

Setter du pris på Lokalavisa Fjordtilfjord? Har du lyst til å støtte oss med et lite månedlig beløp?

 

Velg månedlig beløp
Betalingsdetaljer
 
 
 
 
 
Total  

 

Annonse
.
.

FLERE NYHETER

Annonse



Annonse