Namdalseid Regnskap AS – en god støttespiller

Marte Pedersen er regnskapsfører hos Namdalseid Regnskap AS

SPONSET INNHOLD:

Hvor godt kjenner du det lokale næringslivet på Namdalseid? Namdalseid Regnskap AS er et privat selskap på Namdalseid som er veletablert og i kontinuerlig vekst. Her jobber syv ansatte fordelt på to lokasjoner, i Namdalseid kommunehus og i Verraparken.

De blir ofte referert til som “regnskapskontoret”, og kundene er først og fremt næringsdrivende, fordelt på landbruk og forretningsvirksomhet. I tillegg kan lag og foreninger få hjelp til regnskap og lønnsutbetalinger, og privatpersoner kan få bistand til skattemeldingen.

 

Digitalisering gir nye muligheter

Daglig leder Aasa Hamstad forteller at de har kunder fra Namdalseid, Verran, Osen og Sprova.
-Vi er godt etablerte i nærområdet, og dagens digitaliseringsløsninger gir mulighet for et enda større nedslagsfelt for det spiller ingen rolle lenger hvor man bor.

Mens den tradisjonelle og “gode gamle” regnskapsføreren gradvis har blitt borte, har en viktig del av virksomheten gått over til å bli rådgivning og veiledning. Her får kundene god hjelp med skatterådgivning og pensjonsplanlegging ut fra gjeldende regler.

Vi ligger helt i toppen på landsbasis hos vår systemleverandør når det gjelder digitalisering, sier Aasa. -Dette er en bra referanse og god skryt å ta med seg!

Digitalisering endrer mye på regnskapsrutinene for både kundene og for regnskapskontoret. Nå finnes det automatiserte tjenester innen fakturering, innbetalinger, utbetalinger og bokføringer. Dette gir store fordeler for kundene fordi regnskapet alltid vil være ajour slik at de hele tiden kan følge med på hvordan det ligger an.

-Kundene våre kan bestemme hva de vil ta seg av selv og hva de vil at vi skal hjelpe de med, sier Aasa. -Med digitalisering er det mye kundene kan gjøre selv. For eksempel skanning av inngående faktura og andre bilag, utsending av utgående fakturaer, og automatisk betaling av fakturaer direkte i systemløsningen.

Aasa forteller videre at ved automatiserte betalingsløsinger slipper kundene å taste inn beløp og KID selv fordi dette ligger ferdig utfylt i løsningen. I tillegg får man samlet alle fakturaene som skal betales på en plass. Regnskapet blir også automatisk oppdatert så snart betalingene er belastet konto. -Det er mange muligheter til et effektivt og fleksibelt samarbeid.

 

Pålogging på kundesider

For å logge seg på går kundene via Min Side på hjemmesiden til Namdalseid Regnskap AS, og her ligger systemet Duett.no som brukes til fakturering, attestasjon/betaling og rapporter. Kundene kan tilpasse utseendet slik at det passer sin bruk, og i tillegg finnes det apper på telefonen som supplement.

-Vi hjelper alle kunder som føler seg usikre på databruken. Hos oss får de god hjelp til dette også, sier Aasa.

 

Godt renommé

I kontorene i Namdalseid kommunehus har regnskapskontoret kontorfellesskap med TINE Rådgivning som de har et godt samarbeid med de. Siden mange kunder er landbrukskunder legger regnskapskontoret best mulig til rette for effektivitetskontrollen som TINE utfører for landbrukskundene.

Namdalseid Regnskap AS har et veldig godt renommé, og her rår et godt arbeidsmiljø hos en trivelig gjeng! De tar godt vare på kundene sine og er en god støttespiller.

En trivelig gjeng samlet! Jan Erik Folden, Unni Merete Rødsjø, Aasa Hamstad, Silje Svarte, Solrunn Overrein og Siv Anita Ramberg.

 

Annonse
.
.
Annonse
.
.